Tuesday, September 8, 2009

Me & MyN97... (Drama Part One)

Hai all...

Pada waktu ini aku sangat lega...lega sebab malam ini aku masih boleh terus berkomunikasi dgn dunia luar menggunakan henset... ade pengajaran baru buat aku pada malam ini..

1) Jangan ambil ringan perkara kecik (selama ni aku buat tak endah je pasal cas henset kat laptop walaupun aku tahu ade risikonye di kemudian hari)

2) Utamakan keselamatan pada waktu malam (terutama ketika bersendirian- mase drive tadi ketika nak sampai kat equatorial bangi, ade satu kete honda kat lane laju tapi bwk slow giler... aku dgn berani pintas n bagi jelingan maut kat dier... tanpa aku sedari, maybe dia rase tercabar and kejar blakang kete aku dgn kelajuan maksimum. Nasib aku tak terbabas. Sengal punye driver! huhu! dah tahu bwk slow, yang ko pegi dok kat lane laju apesal? haihhhh...!! dah la tu, bawak awek plak..tak malu ke kat awek tu.. kalo aku jadik awek ko, mesti aku dah suh ko brentikan kete, pastu suh ko turun kete pastu suh ko balik umah ambik bas rapid je... huhu!)

Nak dijadikan cerita.........

Henset n97 aku baterinye kong... ok fine... lepas berbuka di KKM, aku pun balik nak charge henset guna USB kabel pada laptop..ternyata...tak leh ON langsung...!! Communication breakdown! dush! puas aku berfikir... mane satu yang rosak ni? untuk dapatkan kepastian, aku minta tlg dari faeizbook utk test charger pada laptop dier.. pun tak leh... so, aku ambil keputusan nekad, nak hantar kedai henset...

First, pegi kat PKNS.. pakcik tu kate tak leh sebab henset prob... dengan hati kecewa, aku g warta tingkat bawah. New info: henset N97 ni tak compatible dengan local charger.. dier nak original charger sebab mungkin arus letrik yang dibekalkan oleh laptop tak stabil n boleh buat henset rosak. so dier pun cadangkan ke tingkat 2 warta utk dapat set original... aku pun pegilah tingkat atas n budak tu kate dier ade ori set.. dalam otak aku sekarang ialah.... handphone mesti ON sebab takut ade emergency kal dari rumah... huhuhu! Aku cukup trauma sampai sekarang kalau ade emergency dari umah dan org rumah tak dpt kal aku... huhu! bayangkan kalau ada perkara tak diingini berlaku jam 3 pagi? hurmmm... Okeh.. akhirnye budak tu kata ada ori set... aku pun deal ngan dier pada harga RM90 utk ori charger.

Nak trn je...aku nampak satu sosok badan yang sgt ku kenali... HADI! hadi ada di warta! huhuuu...adekah kebetulan? masa tu baru aku tahu, hadi n faeiz dtg warta sebab mungkin risau kat aku kot.. hehe! walaupun diaorg kata diaorg datang warta sebab nak beli makanan owen, tapi aku tahu... mesti risau aku kene tipu ngan bebudak jual charger tue.. hehe! apepun, thankSSS... hehe! dengan bantuan paiz, harga dari RM 90 dikurangkan ke Rm 80. Rupenye budak tu ade hati gak nak tipu aku sebab charger tu nampaknye mcm bukan new set n ade la peristiwa lain yang mengkantoikan dier..nasib ade geng laki 2 org.. takut la sket dier.. haha! Okeh, tu je utk skang...aku pun dah lega sangat skang... leh tido dah...Adiossss!!

2 comments:

hadi said...

uhhuck..i'm first..

Paiz said...

alaaaaaaahhh...nk komen 1st..hahaha.