Monday, December 7, 2009

So, Ko inGat Ko BesT?

Halu halu halu....

Hari ini adelah hari yang sepatutnya pendek tapi dipanjangkan disebabkan kerenah kerenah ntah ape ape yang aku dan kawanku lalui.. sungguh aku tak paham...

Benda yang sepatutnya setel dalam masa sepuluh minit, iaitu meminta pengesahan sijil sijil bertukar menjadi berjam jam lamanya. Aku yang sabar dari smalam dek kerana respon dari mereka yang berlagak lebih dari boss membuatkan aku akhirnye mengeluarkan kata kurang sopan depan dua kawan baik aku. aku malu, tapi itu diluar kawalan. Aku mmg tak sukekan kate kate kesat... tapi sabar aku ada batasnye... sorry kawan... korg terdengar ape yang aku kate tadi.. huhu... mmg aku hilang sabar.

Akhirnye, aku meminta pertolongan dari papa.... tak sampai berapa minit, semua pengesahan sijil aku diatur. setel. Thanx to PA papa kak siti, and kak zu.. Sungguh aku kalau boleh tidak mahu mengkritik system di tempat aku belajar selama bertahun2... tapi hari ini, mate aku terbuka untuk membenci pekerje pekerje yang bersikap kurang beretika terhadap kiteorg tadi. yang aku tak boleh blah, dan ayat paling best dari seorang kerani, 'tak boleh sign la, letrik takde, gelap'. Ape ke bengap bebenor ko ni, ingat aku budak tadika ke leh terime jawapan camtu. bengap. bengap.... Ape boleh bute ke kalo sain sijil dalam gelap. padahal bukan gelap bebenar, time tu tengah hari, matahari memancar mancar terangnye. sengal. bukan seorang dua staff yang bersikap kurang etika, tapi ade beberapa lagi. berlagak tol korang ye. eeii.. geramnye aku!

Camni ke nak maju? sedangkan student sendiri pun korang takde ikthiar nak tolong, ape lagi nak membantu masyarakat yang di luar sana. Pada beberapa orang kat fssk pagi tadi yang membaling kiteorg mcm bola supaye ke sana ke sini, 'TERIMA KASIH' aku ucapkan. Tapi ade juge yang mmg niat mahu tolong, seiklasnye, terima kasih juge...

Aku paham jike ape yang kiteorg mintak tu melanggar prosedur, aku bukannye bodoh sangat tak leh faham ape tu prosedur. tapi disebabkan korang manje sangat: tak leh nak sain dalam gelap, takde letrik panas, so tak leh sain, tak leh dok dalam opis , pegawai takde. bla bla bla.. buat aku rase mcm melampau... huhuuu.... tapi takpe la.. mungkin juge sebab keadaan kelam kabut n takde letrik, buat semua org takde mood nak sain sijil. hahaha... itu je la luahan hati aku. nak cakap lebih, mcm dah ngantok plak. hehe! baik aku layan lagu demi lovato. ok ZASSS... :)

3 comments:

the-amalina said...

berapi entri ni..sabar sabar.

Nadia said...

hehehe.. nasib baik dah lepas.. takpe, i penyabar owang nye.. keke!

Anonymous said...

sangat menarik, terima kasih