Wednesday, April 21, 2010

TeMa ThiS MonTh: YeS or No -> DeCiDE!

mmg ngantok. ngantok nak tido, tapi aku baru lepas makan mozza burger yang di beli kat A&W tadi masa on the way balik. org kate pas makan jgn tido, tak elok, so aku pun update la blog.. hehe. yang lame gak tak jenguk. huhu.. blog ni masih bernyawa rupenye. ade fungsi gak. blog ni tak ramai org bace. yg terdekat je. so bebas nak menulis. nampak sgt aku ni sgt sukekan privacy orgnye. hahahah!! tadi tgk tv jap, dah keluarkan AMARAN DENGGI! tolong ye kekawan, jauhi diri anda dari nyamuk aedes ni... kat umah aku ni sibuk dah fogging sane sini. kekadang aku konpius, diorg ni nak hapuskan nyamuk atau hapuskan ngan aku skali? serius la, leh lemas!!

o yer, pasal tajuk entri ni. pasal 'decision'. sejak kebelakangan ni, byk perkara yg uji aku utk wat keputusan. huhu!! satu demi satu. kerja, blaja, dan.. emmm.. mcm2 lah. semua memerlukan aku pilih. just so u know, it's not easy to make a decision. korg pun hadapi yang sama kannn.. keputusan demi keputusan. dalam hidup aku, semua keputusan muktamad adalah di tangan aku sendiri. mama n papa mmg mementingkan kebebasan buat keputusan aku. disebabkan itulah perjalanan hidup aku sgt nomad kedengarannye. aku ke situ, aku kesana, aku ke sini. mama n papa tak pernah membantah ape yang aku buat, kalau diaorg rasa tak setuju, diaorg bg nasihat. hehe.. pasal tu la sbelum buat keputusan, otak aku rase mcm nak pecah je pikir baik buruk nye. Sejak beberapa tahun lepas, aku bersyukur kerana aku mampu mengawal hidup aku. Aku tidak liar, walaupun takde kat depan mama n papa. aku pun bersyukur kawan2 aku sumer best2, cool, dan tak pernah sekali pun niat diaorg atau mengajak aku buat benda tak elok. jadi, untuk rasa yang lebih positif, aku bersyukur dengan semua ape yg ade dan yang berlaku. ape yg tak elok berlaku tu, aku percaya ade hikmah. tak semestinya benda yg tak elok tu akan statik selamanya mcm tu. kan?

tentang buat keputusan tu, keputusan telah dibuat. aku ni kalo dah buat keputusan, mmg tak nak regret. move on la kate org. hehe.. keluhan kesal sepatah dua kata tu kekadang tanpa niat pun. not a big deal. haha! itu org kata post traumatic on making decision. dia tak ok kejap, lame lame bila dah nampak sinar harapan baru, lupalah pasal tu. pasal career, ayah aku ade gak jd kaunselor aku.. pasal kawen.. hehe! mmg sah la mama n papa tak masuk campur langsung. so arranged marriage mungkin takkan terjadi ye dalam hidup aku.. papa aku asek perli2 je kate aku tak pandai cari boipren. takdela serius mana. huhu!! makcik2 n pakcik2 n kwn2 ayah je yg tanye extra kalo part aku lum kawen n lum keje ni. mama n papa aku agak cool je. takde pakse2. stakat tanye tu, biase la kan. hehe! eh ni citer pasal aku ke? wahaha!! sorry la terbuat essei plak. haaa..aku rase perut aku dah bagi green lite kate dah leh tido. nak tido duluuuuuu.... NYTEEE!! muax!

2 comments:

Hadi said...

hehe..readed..

nad said...

hahahaha....